niedziela, 28 grudnia 2014

Świąteczne migawki i śpiochy

Jak minęły Wam Święta? U nas było dużo przygotowań, dużo jedzenia i dużo rodzinnych spotkań :) oczywiście nie zabrakło kolęd i prezentów od Mikołaja. 




Większość dekoracji i tekstyliów pochodzi z poprzedniego roku. Pojawiło się kilka nowości, ale niczego nie dokupywałam, wszystko wyszło spod naszych rąk. Święta i tak wystarczająco kosztują, trzeba więc było ostudzić dekoracyjne zapędy ;)




Ta piękna duża bombka na żyrandolu to dzieło mojej teściowej, ja nie mam zdolności do szydełkowania.

 
 Nasz adwentowy świecznik w wiejskim skandynawskim stylu:




 Dekoracja okna jest identyczna jak w zeszłym roku. Doszły jedynie drewniane gwiazdki.




Świąteczny stół w tym roku był bardzo skromnie udekorowany, ale zasiadło nas więcej do stołu, a i potrawy musiały się gdzieś zmieścić. Niemniej widok tych wszystkich wigilijnych pyszności doskonale rekompensował brak dekoracji.




 Prezenty skromnie opakowane w szary papier i sznurek. Dekoracyjne były tylko etykiety z imionami.







Dla dzieciaków, oprócz drobnych upominków, uszyłam śpiochy - maskotki przytulanki. Przy okazji chciałam Wam gorąco podziękować za tyle miłych słów, które pisaliście o skrzatach :) to były moje pierwsze lalki, z każdą następną dochodziłam do wprawy, wypracowałam lepszą technikę i teraz mogę śmiało powiedzieć, że jestem z tych moich tworów coraz bardziej zadowolona :)







A w Małej Stolarni powstała taka oto ramka na świąteczny prezent:


Pozdrawiam Was gorąco! Cieszmy się tymi ostatnimi świątecznymi chwilami, wkrótce trzeba będzie rozebrać choinkę i pochować dekoracje do pudeł, ale na razie niech czar trwa :)



14 komentarzy:

  1. Hej:) U mnie nauka szydełkowania to zdecydowany numer jeden w przyszłym roku a i robienie na drutach też :) Pozdrowienia noworoczne przesyłam :) Spełnienia marzeń :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy za życzenia i również wszystkiego dobrego w Nowym Roku! Ja raz próbowałam, ale okazało się, że nie mam cierpliwości do tego, być może kiedyś się przełamię i spróbuję znowu ;) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Genialne te śpiochy, wyobrażam sobie ile przyniosły dzieciakom radości:) W ogóle pięknie u Was! Uściski przesyłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy i również ściskamy! Wszystkiego dobrego :)

      Usuń
  3. Uroczo Alicjo masz ;) Zostaję u Ciebie :)) Najlepszego na Nowy Rok!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zapraszam :) Również wszystkiego co najlepsze! Pozdrawiam

      Usuń
  4. Przepiekne dekoracje swiateczne.
    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy i także ślemy najlepsze noworoczne życzenia! Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  5. Pięknie udekorowany domek !!!
    Szczęśliwego Nowego Roku aby spełniły się marzenia i każdy dzień przynosił same radości !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy i również życzymy wszystkiego dobrego w Nowym Roku! :)

      Usuń
  6. Mam obrus w taki sam materiał w gwiazdki, ale oglądam Twoje zdjęcia i teraz mnie natchnęłaś - uszyję sobie takie dwa bieżniko-serweto-obrusiki! :) :) Pięknie to wygląda na stole! Święta to cudny czas. Ja troszkę choruję wciąż, ale mam nadzieję, że wkrótce wydobrzeję i do lutego będę się cieszyć świątecznymi dekoracjami :) Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gwiazdki to ostatnio motyw przewodni w moim domu, jakoś nie mogę się im oprzeć ;) ja natomiast na odwrót, zastanawiam się nad obrusem z tym motywem, chyba najlepiej mieć obie opcje do wyboru ;) pozdrawiam i dużo zdrówka życzę!

      Usuń
  7. Piękny biały domeczek! On też wyszedł spod Twojej ręki? Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!!! ściskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domek zrobił kilka lat temu małżonek, wówczas nawet nie myślałam, że kiedyś będziemy wycinać z drewna. Domek trochę taki prowizoryczny, trochę nieudolny, ale mam do niego wielki sentyment ;) pozdrawiam i również wszystkiego dobrego!

      Usuń