piątek, 19 grudnia 2014

Świąteczne wieńce i kilka dodatków do kuchni

Witajcie :) Dziękuję za tyle pozytywnych komentarzy pod ostatnim postem. Dziś króciutko o kuchni, która jest chyba najmniej udekorowanym pomieszczeniem, niemniej jakieś akcenty się pojawiły. Szkoda było mi zastawiać blaty, bo wiadomo, że w przygotowaniach do wigilii przydaje się każdy kawałek przestrzeni, ograniczyłam się więc jedynie do dekoracji okna i świątecznych akcentów w postaci ściereczek i kubków.

Kubeczki w gwiazdki oczywiście znacie z Netto, ręcznik z gwiazdką i ściereczkę w śnieżynki kupiłam w Pepco.



Rękawica i łapka w śnieżynki także pochodzi z Pepco, na blacie pojawiły się też nowe słoiki na makaron, 100 % hand made. Wykorzystałam do tego stare słoiki, a do wieczek przykleiłam drewnianego koguta i królika :)
























Okno zdobi girlanda w gwiazdki, taka sama jaką pokazywałam w dekoracjach bożonarodzeniowych tylko w odwrotnej kolorystyce :) Na parapecie stanęły cisy w towarzystwie renifera na piku i świąteczne śnieżynki. Mam ogromną ochotę udekorować cisy wieszając gdzieniegdzie czerwone bombki, ale boję się przesadzić z dekoracjami, co sądzicie?






Nie mogło zabraknąć świątecznych pierników na choinkę (w tym roku dekorowałam z pomocą Synka) i kalendarza adwentowego, w tym roku bardzo skromny, w postaci papierowych rożków. Nie bardzo miałam gdzie go zawiesić i stanęło na niedokończonej jeszcze ścianie.



Na drzwiach wejściowych do domu z jednej i drugiej strony wiszą świąteczne wieńce, wieńce dekorowaliśmy sami. Pierwszy jest bardziej klasyczny, zieleń z czerwienią, inspirowany tymi z amerykańskich filmów. Drugi jest w zupełnie innym stylu, biała plecionka z czerwonymi akcentami i piernikami z masy solnej, ale pachną jak prawdziwe ;)

























Na dziś to tyle :) wkrótce postaram się pokazać resztę dekoracji bożonarodzeniowych, pokój Syna i gościnny, czyli centrum świątecznych spotkań. Pozdrawiam ciepło!
Alicja

16 komentarzy:

  1. Takie extra kubki w netto? Nie mów nawet! I przegapiłam... Super pomysł na kalendarz adwentowy. Bosko u Was... Choruję na tę baterię do zlewu hihi...

    ściskam, K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kubki rozchodziły się jak świeże bułeczki, ale w sumie się nie dziwię bo cena 4,99 za sztukę jest naprawdę dobra :) Bateria była moim marzeniem, na szczęście spełnionym ;) pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  2. Ślicznie u Ciebie:)) Musze zajrzeć do Pepco bo właśnie przydałby mi się taki ręcznik kuchenny;) Pozdrawiam Cię radośnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie dekoracje są urocze, ale największe brawa dla papierowych rożków. Bardzo cenię sobie szary papier za jego neutralność. Pasuje do wszystkiego.
    Pozdrawiam. viola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka wspólna praca z dzieckiem na szybko :) Sławek dzielnie odrysowywał kółka, a potem smarował klejem brzegi. Czasem dobrze, że dzieci dorastają, choć chciałoby się, żeby zawsze były takie małe i kochane ;) Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  4. Masz piękną kuchnię! Na kubki to chyba każda z nas się skusiła, teraz idealnie pasują na święta:)Twoje drewniane dekoracje są rewelacyjne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) oj tak kubki robią furorę! Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. Moja droga, mnie to w pierwszej kolejności urzeka sama wielkość tej kuchni (to tak sądząc po oknie), wow!
    Taką dużą w przyszłości chciałabym mieć...
    Dekoracje miłe dla oka, czułabym się tutaj świetnie... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuchnia na szczęście nie należy do najmniejszych, ale prawdę mówiąc wielka też nie jest. Pamiętam spojrzenia rodziny, gdy mówiłam, że chcę mieć w kuchni wyspę, i mam! mimo, że kuchnia ma 2,9 x 2,5 m, na jednej ścianie drzwi a całą drugą zajmuje okno. Jednym słowem dla chcącego nic trudnego ;) pozdrawiam ciepło

      Usuń
  6. O mam te same kubki. Ja do kompletu dokupilam miseczki i talerze. Piękne wianki. Pozdrawiam Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałam ogromną ochotę skusić się na więcej, ale powstrzymałam się na myśl o tym, jaką minę zrobiły mój Małżonek ;) pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  7. Piękną masz kuchnię Alu ;) Bajeczną! Uwielbiam taki klimat. Bardzo miło u Ciebie, aż się chce tu wracać ;) Pozdrawiam serdecznie i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
  8. czym malowałaś te zakrętki z kogucikiem i króliczkiem?

    OdpowiedzUsuń