wtorek, 5 maja 2015

Pokój dla malucha

Witajcie!
Bardzo dziękujemy za gratulacje i życzenia :) Maluszek rośnie, jest łakomy i uwielbia być blisko rodziców, tak więc noszeniu na rękach nie ma końca ;) no ale w końcu kiedy te dzieci rozpieszczać jak nie teraz? :)
Każdy kto ma dzieci wie jak to jest. Szczególnie z wysypianiem się i czasem wolnym. Po prostu tego nie ma ;) Niemniej staram się by trochę ruszyć sprawy do przodu i tak oto, jeszcze nie wykończony w 100 % (zawsze jednak bliżej niż dalej), prezentuję pokój maluszka. Planuję jeszcze kilka dodatków no i brakuje szafy (ale z tej jeszcze Wojtek nie korzysta).


pokój dla dziecka 

Bardzo podoba mi się motyw gwiazdek w chłopięcych pokojach, ale niestety cena za rolkę tapety w gwiazdki tego rozmiaru była zbyt wysoka, tak więc ścianę zrobiliśmy sposobem :) jest to nieco pracochłonne ale u nas się sprawdziło, tak więc mogę ten sposób polecić.
Ścianę pomalowaliśmy najpierw na biało.
Następnie wyznaczyliśmy miejsca w których miały znajdować się gwiazdki.
Nakleiliśmy gwiazdki z folii samoprzylepnej (my skorzystaliśmy z pomocy znajomego który ma ploter).
Zamalowaliśmy ścianę na wybrany kolor (w naszym przypadku Mglisty Poranek z Dekorala).
Delikatnie usunęliśmy naklejki jeszcze przed wyschnięciem farby.
Po wyschnięciu zeszlifowałam wodnym papierem i zmyłam wilgotną ściereczką ewentualne resztki kleju.
Gotowe.

jak zrobić gwiazdki na ścianiepokój dla chłopca ściana w gwiazdki

A w Małej Stolarni powstały meble i dodatki. Jedynie łóżeczko dziecięce odświeżyliśmy po starszym synu.
Półka domki wpadła mi w oko już dawno, ale znowu ta cena (prawie 500 zł!), więc jak tu nie skorzystać z pomocy męża? Półka stanowi całość, nie tak jak w oryginalnej wersji, gdzie każdy domek stanowi osobny element. Zamówiłam w internecie materiał i uszyłam poduszki ochraniacze na szczebelki oraz narzutkę, którą podszyłam delikatnym białym kocykiem. Z resztek jakie pozostały uszyłam dwie girlandy, które zdobią okno. Ponieważ pokój jest od strony północnej  i zawsze panuje tu półmrok zrezygnowałam z zasłon i zawiesiłam delikatne firanki. Z tego też powodu w pokoju dominuje biel z mocniejszymi akcentami czerni i brązu. W kolorze jest też tylko jedna ściana, jako mocny akcent, reszta jest biała.

pokój malucha

Żyrandol kupiony w Castoramie za niecałe 60 zł, przemalowany na czarno. Pierwotnie był w kolorze ciemnego brązu. Teść stwierdził, że to taka brzydka miska, ale mi bardzo podoba się ten surowy industrialny wzór ;) Tam również zakupiliśmy karnisz w kolorze czarny mat i lampkę nocną w kształcie tuby. Mąż wykonał też komodę, w której kryją się wszystkie dziecięce ubranka, pościele i pieluchy. Na podłodze dywan, oczywiście z motywem gwiazdki, zakupiony na allegro.




Maluch narazie nie korzysta z łóżeczka, śpi w sypialni rodziców w drewnianej kołysce zrobionej przez tatę. Kołyska jest mobilna dzięki przykręconym kółkom, tak więc za dnia wprowadzam ją do pokoju dziecka, gdzie ma zapewniony spokój na każdą drzemkę :) Łóżeczko po prostu już by się nie zmieściło w Naszej sypialni. Na komodzie drewniane gwiazdki z Małej Stolarni :)

W pokoju planuję jeszcze półkę na jednej ze ścian, no i oczywiście pojawi się więcej dekoracji, typu obrazki itp. W przyszłości pod oknem stanie stolik z krzesełkiem, pojawi się też szafa.


Uwielbiam tworzyć te dziecięce przestrzenie, już nie mogę się doczekać aby wprowadzić parę zmian w pokoju starszego syna, a zmiany będą konieczne, bo wkrótce z przedszkolaka stanie się uczniem.
Mam nadzieję, że wkrótce uda mi się nadrobić blogowe zaległości i zajrzeć do każdego z Was.
Pozdrawiam Was ciepło! 
Alicja

32 komentarze:

  1. Ależ cudnie!!!! Sama z chęcią bym mogła mieć taki pokój :) Zastanawiałam się nad takim samym dywanem do córy ale stwierdziłam,że czerń i nadmiar gwiazdek może przytłoczyć ;p
    Pozdrawiam i zapraszam na candy B&W :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bałam się przesadzić z gwiazdkami i dlatego tekstylia są już w inne wzory ;) dywan mogę śmiało polecić, bardzo łatwy w pielęgnacji, napewno sprawdzi się w dziecięcym pokoju :)

      Usuń
  2. Piękny pokój, jestem zachwycona! Pozdrawiam i życzę dużo siły!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy, mam nadzieję, że zapał nie minie i wkrótce pokój będzie skończony na tip top ;)

      Usuń
  3. Jesteś genialna! Super pomysł z tymi gwiazdkami! Kto wie, może i u mnie wykorzystam? :) Kołyska cudna!
    Cudownych chwil!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) trochę pracy wymagają ale myślę że warto. Napewno wyjdzie taniej niż tapeta ;)

      Usuń
  4. Ślicznie, gwiazdki pasują bardzo :) Dużo zdrówka dla Was! :) Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mogłabym prosić o podanie wymiarów dywanu i namiar na sklep(Allegro) , w którym go Pani kupiła? Śliczny pokoik i śliczny maluszek. Życzę wszystkiego dobrego. Pozdrawiam serdecznie Patrycja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dywanik 120 x 170 essenza converse od użytkownika sklep_sylpol w cenie 110 zł + 18 przesyłka. Wysyłają bardzo szybko i dobrze zabezpieczają paczkę. Również pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Ślicznie dziękuję za odpowiedź :) pozdrawiam Patrycja

      Usuń
  6. Super pokoik. Wojtusiowi będzie w nim dobrze. Od małego będzie się uczył dobrego designu. Motyw gwiazdki jak zawsze niezawodny. Podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam głęboką nadzieję, że będzie mu się podobać, bo szkoda byłoby całej włożonej pracy gdyby maluch miał w przyszłości nie lubić swojego pokoju ;) ale j ak narazie to mama jest najbardziej zadowolona ;) pozdrawiam

      Usuń
    2. Alicja, a mogłabyś zdradzić nazwę lampy. Myślę, że i w pokoju mojego syna dobrze by wyglądała taka miska :)

      Usuń
    3. colours perigord. W naszej castoramie kosztowała niecałe 60 zł, oryginalnie występuje w kolorze białym, szarym i ciemny brąz/kawa. My naszą przemalowaliśmy na czarno bo uznałam, że brąz jednak nie pasuje. pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Gratulacje z okazji urodzin synka!!! Trochę spóźnione, ale prosto z serca :)
    Przepiękny pokój mu stworzyliście - ściana wyszła obłędnie. No i ta kołyska... ach, zazdroszczę :)
    Trzymajcie się cieplutko!
    Uściski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy :) mam nadzieję, że u Was wszystko dobrze ;) pozdrawiam

      Usuń
  8. Chciałam Pani gorąco podziękować za udzielenie informacji odnośnie dywanu. Wczoraj dokonałam zakupu, a dzisiaj ku mojemu wielkiemu zdziwieniu dostałam przesyłkę. Dywan bardzo ładny, jestem bardzo zadowolona.Jeszcze raz serdecznie dziękuję i pozdrawiam. Patrycja

    OdpowiedzUsuń
  9. Super pokój i bardzo uniwersalny bo może być dla Maluszka i dla straszego dziecka. I jeśli mogę to zgapię pomysł z gwiwzdkami bo jestem przed urządzaniem pokoju dla 2 latka.Zdrówka życzę Maluszkowi i pięknych snów w pokoiku:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy :) pokoik napewno wyjdzie śliczny :) pozdrawiam ciepło

      Usuń
  10. Ależ pięknie! Śliczne to wygląda, ten pokoik jest idealny i te gwiazdki! Cudnie musi się tam śnić i marzyć... Pozdrawiam Cię ciepło i wszystkiego dobrego dla Was:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) maluszek narazie śpi z nami ale już niedługo będzie z niego w pełni korzystał

      Usuń
  11. bardzo fajny pokój gratuluję :-)

    ściana z gwiazdkami cudna - planuję podobną zrobić u córki, szkoda, że nie mam takiego znajomego z poterem ;-)

    pozdrawiam
    Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. początkowo planowałam wycinanie ręczne, co prawda mozolniejsze, ale mieliśmy szczęście i skorzystaliśmy z pomocy. Pozdrawiam i życzę powodzenia, ściana na pewno wyjdzie świetna :)

      Usuń
  12. Tak zamilkłaś ostatnio... Mam nadzieję, że wszystko dobrze i to tylko Maluszek wypełnił Twój świat i szczęśliwa żyjesz spokojnie w swoim pięknym domku :) Ściskam jesiennie i utulam Twoje Maluszki :) Pokój piękny, choć pewnie już trochę się zmienił z upływem czasu :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Pokoik bardzo ładny, ślicznie wyszła ściana, dywan też taki mam u synka ale szary:)Zmieniłabym tylko pościel na jednolity kolor i np poduszki w maleńkie gwiazdki, za dużo małych motywów i jeszcze na karniszu, ale ogólnie bardzo ładnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 😊 drobne zmiany na pewno będą, ale to raczej w dekoracjach. Tekstylia zostaną, tak mi się po prostu podoba, dzięki wzorom jest jakby więcej energii we wnętrzu 😉 gwiazdek już więcej w tym pokoju nie planuję, za to może pojawi się parę dodatków w skandynawskim stylu, ale oczywiście to przede wszystkim pokój dziecka, więc jednak najwięcej będzie przede wszystkim zabawek 😉 pozdrawiam ciepło 😊

      Usuń
  14. ach cudny ten pokoik:) świetny pomysł z tymi gwiazdkami, ja buduje domek i już w głowie snuje plany odnośnie pokoiku mojej Zuzy (2,5)fajnie ze można podglądnąć czyjeś świetne pomysły:) pozdrawiam gorąco i zapraszam do moich skromnych progów
    Kuferpoli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. gdzie kupie taka piękna tapete??????

    OdpowiedzUsuń
  16. Uroczy pokoik, taki klimatyczny i pełny smaczków :) Kołyska cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  17. A macie w łóżeczku materac ortopedyczny czy taki zwykły co jest w zestawie?

    OdpowiedzUsuń